על אילו דברים שמים דגש בייעוץ אסטרטגי?

ייעוץ אסטרטגי מסייע לכם לקבל מבט עילי על הארגון – על מסלול הצמיחה וההתקדמות שלו, על האופן שבו אתם פועלים והאם אתם נמצאים על המסלול הנכון.

בסביבה עסקית משתנה, ברגעי משבר וצמיחה, או בכל זמן אחר שבו נדרש רענון של הערכים, בחינת היעדים שהצבתם לעצמכם בתחילת הדרך ודיוק שלהם מחדש – 

ייעוץ אסטרטגי הוא הכלי היעיל ביותר לקבל תשובות.

 

מהי אסטרטגיה עסקית ומתי מגיע הזמן לשנות אותה?

תוכנית עסקית שאותה מומלץ לערוך בתחילת הדרך, היא תוכנית אסטרטגית לכל דבר, המיועדת להתוות את הדרך לארגון שלכם בתחילת דרכו:

מקורות מימון, גיוס עובדים, ערכים, יעדים ומטרות, רכש וסחורות, כל אלה ועוד – הם נושאים שיכולים להופיע בתוכנית עסקית טובה.

אבל גם אם הייתה לכם תוכנית עסקית מעולה, שנתנה לכם את הכיוון בתחילת הדרך, ניווטה את העסק שלכם להצלחה ופעלה עבורכם ביעילות רבה – 

רוב הסיכויים שאחרי כמה שנים היא כבר לא ממש רלוונטית.

לכן בתקופות שונות בחיי הארגון, מגיע הזמן להתוות מסלול חדש להתפתחות וצמיחה של העסק, כדי לספק לו יכולת הישרדות גבוהה יותר, למנף את היכולות שלו ולאפשר לו להצליח.

 

כיצד מתבצע ייעוץ אסטרטגי?

ייעוץ אסטרטגי יכול להתמקד בנושאים שונים בעולם הארגון – שיווק, תפעול, מכירה, פיתוח עסקי, שירות / מוצר, מבנה ארגוני ועוד.

הוא גם יכול להתייחס למספר תחומים ואפילו לכל התחומים בו זמנית – הכל בהתאם לצרכי הארגון ולמצב בו הוא נתון.

לכן, ייעוץ אסטרטגי לרוב לא מתייחס לשאלות נקודתית, כמו בכמה להעלות את המחירים, איפה לפרסם מודעות דרושים והאם כדאי להוציא עכשיו קמפיין ענק בגוגל.

אלא הוא עוסק בהתווית דרך ערכית ורעיונית, שתאפשר למנהלי הארגון לקבל את ההחלטות הנכונות בעצמם.

לכן כדי לבצע ייעוץ אסטרטגי אפקטיבי יש להכיר את הארגון ואת השאלות המעסיקות אותו, את השינויים שהארגון עובר ואת הגישה האסטרטגית הנוכחית המנחה אותו בתחומים שונים.

בהמשך אפשר להתחיל לבדוק יחד עם הנהלת הארגון – לאן הארגון רוצה להתפתח, באילו תחומים דרוש שיפור ושינוי, מהם המשאבים העומדים לרשות הארגון לצורך כך ועוד.

לבסוף, ניתן לבנות תוכנית אסטרטגית חדשה, הכוללת התייחסות נכונה למגוון הנושאים בהם עוסק הארגון. 

 

נושאים רלוונטיים לייעוץ אסטרטגי

במהלך קבלת ייעוץ אסטרטגי, מקובל להתייחס לאתגרים העומדים בפני העסק ביחס למצב השוק, מתחרים, עלויות והמשאבים העומדים לרשותו. זאת ועוד, גם ליתרון היחסי, לבידול ולמיצוב, לחזון העסקי ולאנשים שעומדים מאחורי הארגון.

כל אלו במטרה לבחור מהלכים נכונים עבור העסק ובעליו בתחומים שונים, כמו: רכישות ומיזוגים, צמצומים, שינויים במערכי התפעול ובמבנה הארגוני, כניסה לשווקים חדשים, גישה שיווקית מדויקת לעסק, בחינת סל המוצרים והשירותים ועוד.

לסיכום, צוות ENOVA מציע מגוון שירותי ליווי וייעוץ לארגונים ועסקים, כולל ייעוץ אסטרטגי, המיועד להבין את החוזקות והחולשות שלכם, לתת מענה לאתגרים השונים בכל היבט של הארגון – החל בשיווק ומכירה ועד פיננסים, ניהול זמנים וגיוס עובדים.

 

מוכנים להתחיל לנווט את העסק שלכם ליעד הנכון? דברו איתנו!







המאמרים שהכי אהבתם באתר שלנו

ניהול עסקים משפחתיים

ניהול עסקים משפחתיים – מציג אתגר ייחודי. מתי זה מצליח, ומתי זה פחות מתאים? כל התשובות – נמצאות בתמונה כאן. אהבה כבוד הדדי מכנה משותף

שותפים לעסקים

"הקמתי את העסק כדי שאף אחד לא יגיע לי מה לעשות ואיך לעשות"רוב בעלי העסקים מכירים את התחושה הזאת.אתם "בעלי הבית".הקמתם את העסק מכל מיני

לא חייבים לעבוד 300 שעות בחודש

"אם הייתי צריך לדווח שעות על עצמי, כנראה הייתי מדווח 300 שעות בחודש…" מכירים את זה? הרבה בעלי ובעלות עסקים מכירים את המשפט הזה יותר

הצטרפו למאות לקוחות שבחרו ב- ENOVA
והגדילו את הכנסות העסק שלהם! לפגישת ייעוץ ומיקוד עסקי: