אשראי, ניהול אשראי וניהול סיכונים באשראי

ניהול סיכונים בעסק – לצמצם הפסדים

כאשר מנהלים עסק, תמיד יש צורך להיערך למצבים לא צפויים או למצבים התלויים בכוח עליון. שיטות ניהול סיכונים מוסמכות יסייעו למזער הפסדים ולא לפספס רווחים גם במצבים קריטיים. לכן, יכולת ניהול סיכונים שווה זהב לכל עסק.

כדי לנהל סיכונים, תחילה יש לזהות ולהעריך אותם. עבור כל עסק, מערך האיומים והסיכונים הגלום בו שונה בהתאם לסוג הפעילות והסביבה. יש צורך לזהות אותם, לנתח אותם ולאחר מכן לבחור שיטות מתאימות להתמודד איתם.


אילו סיכונים קיימים בחיי העסק? 

בפעילות של עסקים רבים ניתן להיתקל לא פעם באיומים הבאים שעלולים לגרום להרעה במוניטין והפסדים כספיים:

  • סיכונים בשלב הייצור – אי מילוי תוכנית הייצור עקב נסיבות פנימיות או חיצוניות לעסק.
  • כוח אדם – סיכונים בתחום זה עלולים להתעורר בעת גיוס כוח אדם שאינו מתאים ואינו מסוגל לעמוד ביעדי העסק, אובדן עובדי מפתח בעסק עקב התפטרות או מחלות, סיכונים לדליפת מידע למתחרים. 
  • סיכונים מסחרי – הפסדים אפשריים במהלך רכישה ו/או מכירה של מוצרים.
  • תחום הפיננסי – אי עמידה של העסק בהתחייבויותיו הכספיות עקב חובות, אינפלציה, שינויים בשער החליפין או מכל סיבה אחרת.
  • תחום ההשקעה – אובדן הזדמנויות, הפחתת דיבידנדים, הפסדים ישירים עקב החלטות שגויות, שינויים בתנאי השוק, חייבים לא אמינים.

זוהי רק רשימה קצרה של הסכנות המאיימות על העסקים. לכל תחום עסקי יש את האתגרים והסיכונים הייחודיים משלו. כבעלי עסקים אתם חייבים לדעת לא רק לזהות סיכונים, אלא גם ללמוד לנהל אותם נכון בעסק, על מנת לצמצם הפסדים.


יתרונות של ניהול סיכונים בעסק 

  • משפר קבלת החלטות, תכנון ותעדוף.
  • עוזר להקצות הון ומשאבים בצורה יעילה יותר.
  • מאפשר לצפות מראש מה עלול להשתבש, למזער את היקף הנזקים ובמקרים רבים למנוע קטסטרופה או הפסדים כספיים חמורים.
  • מגדיל משמעותית את הסבירות ליישום מוצלח של תוכנית עסקית תוך עמידה ביעדים תקציביים ולו"ז.


שלבי ניהול סיכונים

 תהליך של ניהול סיכונים כולל מספר שלבים:

  • זיהוי סיכון.
  • ניתוח והערכת סיכונים.
  • קביעת סדרי עדיפויות לפי קטגוריות וסוגי סיכונים.
  • מציאת דרכים להפחית את הסבירות למימוש סיכונים ולמזער השלכות שליליות אפשריות.
  •  יישום אסטרטגיית ניהול הסיכונים.
  • המשך ניטור ובקרה של סיכונים.

כשעושים זאת נכון, ניהול סיכונים בעסק חייב ליצור ערך, כך שהמשאבים המושקעים בהפחתת סיכונים יהיו קטנים יותר מההשלכות של חוסר מעש.


הצוות המנוסה של אנובה ילמד את הסיכונים העומדים בפני העסק שלכם ויעזור לכם להפוך את ניהול הסיכונים לחלק בלתי נפרד מתהליכים ארגוניים ומתהליכי קבלת ההחלטות שלכם. אנחנו נדאג שתצאו מנצחים בכל סיטואציה עסקית מורכבת שבה אתם עלולים להיתקל. צרו קשר ותאפשרו לנו להוביל אתכם קדימה גם בתקופות מאתגרות וסוערות.

 

המאמרים שהכי אהבתם באתר שלנו

ניהול עסקים משפחתיים

ניהול עסקים משפחתיים – מציג אתגר ייחודי. מתי זה מצליח, ומתי זה פחות מתאים? כל התשובות – נמצאות בתמונה כאן. אהבה כבוד הדדי מכנה משותף

שותפים לעסקים

"הקמתי את העסק כדי שאף אחד לא יגיע לי מה לעשות ואיך לעשות"רוב בעלי העסקים מכירים את התחושה הזאת.אתם "בעלי הבית".הקמתם את העסק מכל מיני

לא חייבים לעבוד 300 שעות בחודש

"אם הייתי צריך לדווח שעות על עצמי, כנראה הייתי מדווח 300 שעות בחודש…" מכירים את זה? הרבה בעלי ובעלות עסקים מכירים את המשפט הזה יותר

הצטרפו למאות לקוחות שבחרו ב- ENOVA
והגדילו את הכנסות העסק שלהם! לפגישת ייעוץ ומיקוד עסקי: