ליווי עסקי - תכנון תהליכי עבודה

תכנון והתאמת תהליכי עבודה

תהליכי עבודה שונים שולטים בכל היבט תפקודי של העסק או הארגון. הם מתווים לעובדים ולהנהלה את הדרך הרצויה להתנהל בהיבט התפעולי, אבל הם גם קובעים איך מבצעים פעולות במחלקת שיווק, איך מנהלים תהליכי קליטת עובדים והכשרה, מהי הדרך הנכונה לנהל משבר מול לקוח ואילו פעילויות חובה לבצע כשסוגרים עסקה.


אבל מה שרוב האנשים לא יודעים על בניית תהליכי עבודה זה שהם לא רק עושים סדר בעסק ומגבירים את רמת האפקטיביות, אלא גם משפרים משמעותית את היכולת של העסק להרוויח יותר ולפעמים גם הרבה יותר. 

 

איך בונים תהליכי עבודה בארגון?

לצורך בניית תהליכי עבודה חכמים ויעילים, הממקסמים את יכולת העסק למלא בצורה אופטימלית את הייעוד שלו, מתחילים עם תהליך למידה.


לומדים את התהליכים הקיימים (אם יש כאלה) כדי להבין איך הדברים מתנהלים כיום, מהי המטרה של תהליכי העבודה הקיימים והאם הם משרתים אותה היטב.


לאחר מכן, אפשר להתחיל לתכנן תהליכי עבודה חדשים, אפקטיביים ומותאמים בצורה מדויקת יותר לצרכי הארגון – על בסיס ניסיון רב שנים.

 

מתי כדאי לבנות תהליכי עבודה חדשים?

לעסקים חדשים כדאי להשקיע זמן ומחשבה בבניית תהליכי עבודה מסודרים ואיכותיים, שיתוו את הדרך הנכונה לטווח ארוך בצורה אופטימלית.


אבל גם עסקים ותיקים, אפילו עסקים שיש להם תהליכי עבודה שעבדו נפלא לפני כמה שנים, רוב הסיכויים שכדאי לרענן אותם מדי פעם ולהתאים אותם לשינויים ברוח הזמן, שינויים בשוק, שינויים טכנולוגיים ועוד.

 

תחומים שבהם חשוב לבנות תהליכי עבודה תקינים

כאמור – תהליכי עבודה נכונים צריכים להתקיים בכל היבט תפקודי של העסק. לדוגמה:

  • שיווק איזה תהליך אתם מבצעים כדי להחליט על פעולות שיווק מתאימות למוצר/ שירות חדש ובכלל? איך אתם מטרגטים קמפיינים ללקוחות הרלוונטיים? לפי מה אתם מחליטים מתי להשיק קמפיין חדש ועוד.
  • מכירות מהו תהליך המכירה שלכם? איך אתם פונים ללקוח? האם יש לכם תהליך שבו אתם עוזרים ללקוח להבשיל לקראת ביצוע עסקה בצורה שתגדיל את הסיכוי לסגור עסקה? מהו התהליך שאתם עושים כדי לסגור עסקאות ועוד.
  • כספים האם אתם יודעים לנהל תזרים מזומנים? האם יש לכם תהליך לקביעת תקציב חודשי ושנתי? איך אתם מנהלים קבלת כספים, תשלום לספקים ועוד.
  • כוח אדם אילו תהליכים אתם מפעילים לצורך קליטת עובדים חדשים, הכשרה וניהול שוטף? האם יש לכם תהליך להטמעת הנחיות עבודה? האם אתם מצליחים להניע את העובדים בצורה אופטימלית עם התהליכים הקיימים בעסק? 
  • תפעול מהם הנהלים הקיימים בארגון לצורך ניהול סחורות? לוגיסטיקה ורכש? האם אתם יודעים כיצד למצות את הפוטנציאל של מערך התפעול שלכם להגדלת רווחים וצמצום הוצאות?
  • שירות כיצד העובדים בארגון מתנהלים מול לקוח? האם הם יודעים איך להתמודד עם מצבים שונים? ניהול משברים? מתן שירותים ברמה אופטימלית לביסוס קשר טוב עם הלקוח והגדלת עסקאות בצורה נכונה? האם יש לכם יעדים ומדדים לנותני שירות ועוד.

לסיכום, הליווי העסקי של ENOVA  מיועד לסייע לכם לבנות תהליכי עבודה אפקטיביים כדי ליישם תהליך צמיחה עסקי קבוע – להרוויח יותר, להתאים את עצמכם לשינויים בשוק, למקסם את הפוטנציאל של העסק בצורה הכי אפקטיבית שאפשר. מוכנים להתחיל? דברו איתנו!

המאמרים שהכי אהבתם באתר שלנו

ניהול עסקים משפחתיים

ניהול עסקים משפחתיים – מציג אתגר ייחודי. מתי זה מצליח, ומתי זה פחות מתאים? כל התשובות – נמצאות בתמונה כאן. אהבה כבוד הדדי מכנה משותף

שותפים לעסקים

"הקמתי את העסק כדי שאף אחד לא יגיע לי מה לעשות ואיך לעשות"רוב בעלי העסקים מכירים את התחושה הזאת.אתם "בעלי הבית".הקמתם את העסק מכל מיני

לא חייבים לעבוד 300 שעות בחודש

"אם הייתי צריך לדווח שעות על עצמי, כנראה הייתי מדווח 300 שעות בחודש…" מכירים את זה? הרבה בעלי ובעלות עסקים מכירים את המשפט הזה יותר

הצטרפו למאות לקוחות שבחרו ב- ENOVA
והגדילו את הכנסות העסק שלהם! לפגישת ייעוץ ומיקוד עסקי: