פתחו את ארגז הכלים והוסיפו לתוכו משפך שיווקי

פתחו את ארגז הכלים והוסיפו לתוכו משפך שיווקי

עובדה: אין עסק שמכירות ורווחים לא מעניינים אותו. נקודה. עם זאת, ישנם עסקים שמשאירים מחוץ לארגז הכלים שלהם את הכלי שעשוי להניב להם פריחה ושגשוג: משפך שיווקי. אז מאילו שלבים הוא בנוי ומדוע כדאי לכם לאמץ אותו עם תכנון מהלכי שיווק-מכירה? 

מלידים ועד מכירה: כך נראה המשפך השיווקי

לא נלאה אתכם בהקדמות ארוכות אודות חשיבותו, אלא נציג בפניכם מיד את חמשת השלבים היוצרים משפך שיווקי. את ההדגמה שתמחיש לכם את ערכו האדיר, "נלביש" על מתחם אירועים הפונה לזוגות מאורסים:

  • לידים – החלק העליון ביותר במשפך השיווקי הוא הלידים. כלומר, זוגות מאורסים שנחשפו למודעה פרסומית / נכנסו לאתר הבית של מתחם האירועים, התרשמו ממה שראו והחליטו להשאיר פנייה במטרה לקבל פרטים נוספים. 
  • לידים טובים – מתחת ללידים ממוקמים הלידים הטובים, שהם לידים שעברו סינון ראשוני. לדוגמא: מתוך חמישים זוגות מאורסים שפנו למתחם האירועים (השלב הראשון), רק עשרים החליטו להמשיך את ההתקשרות. 
  • פגישה פרונטלית / שיח טלפוני – בשלב הזה הלקוח המתעניין ובעל העסק ישוחחו טלפונית או יפגשו פרונטלית. בנקודה זו הלקוח המתעניין מעמיק את ההיכרות עם נותן השירות והמוצר הרלוונטי לו, כאשר במהלכה או אחריה הוא יחליט אם לדלג לצעד הבא במשפך.  
  • הצעת מחיר – ובחזרה לדוגמא שלנו: הזוג המאורס התרשם מאד ממתחם האירועים, כאשר מה שמפריד בינו ובין לחיצת יד וחתימה על הסכם היא הצעת המחיר. אם כן, בשלב זה על בעל העסק לשדך מחיר למוצר ולהציגו בפני הלקוח.
  • מכירה – החלק התחתון במשפך השיווקי וזה שכל בעל עסק מקווה להגיע אליו עם כל ליד הוא המכירה. 

אילו עסקים צריכים לכלול באסטרטגיה שלהם משפך שיווקי?

לכל עסק שרוצה למכור (מכאן שמדובר על כל העסקים), מומלץ לעבוד עם משפך שיווקי. המשפך מאפשר לכם לתכנן את המכירות לשבוע, לחודש, לרבעון או לשנה, כאשר בזכותו ניתנת לכם האפשרות לזהות את החוזקות והחולשות שלכם לאורך תהליך המכירה. כך לדוגמא, מעקב ובקרה על המשפך יכולים להעלות כי הפרסום שלכם איכותי (מעידים על כך הלידים הטובים), אך בשלב השלישי במשפך – פגישה פרונטלית או שיח טלפוני, משהו מתפספס ולא עובד. לדוגמא: מרגע הפנייה של הליד ועד החזרה אליו עוברים שבועיים (ואז הוא מתייאש ובוחן הצעות אחרות), אנשי המכירות לא מצליחים להתמודד עם התנגדויות וכן הלאה. 


דוגמא נוספת:
שלושת השלבים הראשונים במשפך השיווקי עובדים מצוין, כאשר בשלב הרביעי – הצעת המחיר, אתם חווים "נטישה". הסיבות האפשריות לכך: תמחור גבוה ביחס למתחרים, תמורה מועטה ביחס לכסף, תנאי חוזה נוקשים וכן הלאה.


הצבתם לעצמכם מטרה להגדיל מכירות? הרווחים שלכם נאים אך אינכם רוצים להסתפק בהם? אנחנו ב-ENOVA נוכל להעניק לכם ערך רב
ליווי עסקי שלנו. נשמח לנדב לכם פרטים נוספים על תהליך העבודה שלנו, ולתכנן יחד אסטרטגיה יישומית-יעילה שתעלה אתכם על דרך ההצלחה. השאירו לנו את פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם. 

המאמרים שהכי אהבתם באתר שלנו

ניהול עסקים משפחתיים

ניהול עסקים משפחתיים – מציג אתגר ייחודי. מתי זה מצליח, ומתי זה פחות מתאים? כל התשובות – נמצאות בתמונה כאן. אהבה כבוד הדדי מכנה משותף

שותפים לעסקים

"הקמתי את העסק כדי שאף אחד לא יגיע לי מה לעשות ואיך לעשות"רוב בעלי העסקים מכירים את התחושה הזאת.אתם "בעלי הבית".הקמתם את העסק מכל מיני

לא חייבים לעבוד 300 שעות בחודש

"אם הייתי צריך לדווח שעות על עצמי, כנראה הייתי מדווח 300 שעות בחודש…" מכירים את זה? הרבה בעלי ובעלות עסקים מכירים את המשפט הזה יותר

הצטרפו למאות לקוחות שבחרו ב- ENOVA
והגדילו את הכנסות העסק שלהם! לפגישת ייעוץ ומיקוד עסקי: