תכנון אסטרטגיה שיווקית

שיווק נכון מהווה אבן בניין יסודית של כל חברה או עסק. והבסיס של תכנון אסטרטגיה לשיווק נכון נשען על תכנון אסטרטגיה שיווקית. על מנת לחדד את הדברים, חשבו על עסק בתחום התוכנה ועל נגרייה שמייצרת רהיטים. האם יש דבר מה המשותף לשניהם? מעבר להבדלים הברורים בין שני העסקים, בסופו של דבר הם קמים או נופלים על הביצועים עסקיים. כל עסק שמצליח לעמוד ביעדים העסקיים, יעמוד איתן. לעומת זאת, עסק שמתקשה לעמוד בכך, לא יוכל לשרוד לאורך זמן. 

תכנון אסטרטגיה שיווקית והגדרת קהל היעד 

דבר אחד זה לדעת למכור ודבר אחר לגמרי זה לבנות אסטרטגיה שיווקית כוללת. אם לדוגמא בעסק שלכם ישנו צוות אנשי מכירות מעולה, אבל האסטרטגיה השיווקית לא נבנתה בצורה מהודקת מספיק, המכירות לא יתרוממו. לכן, חלק מרכזי של תכנון אסטרטגיה שיווקית הינו הגדרת קהל היעד. זה שלב קריטי לא רק עבור עסקים חדשים. גם עסקים פעילים רבים עובדים קשה מדי עם פחות תוצאות, רק מכיוון שלא לגמרי ברור מיהו קהל היעד שאליו אנו רוצים ושואפים לפנות אליו. אם כן, בבסיס האסטרטגיה, תחילה בודקים מהם המוצרים או השירותים שרוצים להציע, ולמי בדיוק רוצים להציע אותם. ברגע שהדברים ברורים, אפשר יהיה לתכנן מהלכי שיווק מותאמים, על מנת שהמסר השיווקי יגיע בדיוק לקהל היעד שאליו רוצים להגיע. 

קשר בין אסטרטגיה שיווקית ותחומי פעילות 

לא תמיד האסטרטגיה השיווקית תתמקד רק בזיהוי קהל היעד ובתכנון של תוכנית מקיפה של מהלכי שיווק. לעיתים יהיה צורך לבדוק האם תחום פעילות מסוים שבו העסק מתמקד לאורך זמן, עדיין מהווה תחום כה אטרקטיבי. לעיתים, התכנון של האסטרטגיה השיווקית יהיה משולב עם חשיבה מחדש ברמה העסקית. לדוגמא, לא נדיר שניתן לזהות תחומי פעילות קיימים שאינם רווחיים, ולעומת זאת תחומים אחרים, שמגלמים בתוכם אפשרות לרווחיות הרבה יותר גבוהה. השילוב שבין פנייה ללקוחות המתאימים, עם הצעת שירותים ומוצרים מעולים שגם מניבים רווחיות לעסק, זה שילוב נהדר ורב עוצמה. 

תמיכה שיווקית בכלים ממוחשבים ודיגיטליים 

כחלק מהתכנון של אסטרטגיה שיווקית, ניתן ליזום מהלך של שיפור טכנולוגי או הכנסת כלים נוספים, לא טכנולוגיים. אם העסק שלכם עדיין עובד בשיטות מיושנות, מפרסם בשיטת "פה לאוזן" ולא מגייס לידים על ידי אתר אינטרנט מצוין או לא נעזר בתסריטי שיחה שיווקיים, כל הדברים הללו יכולים להביא שינוי עצום. 

אם כן בשורה התחתונה, יש המון מה לעשות והמון מה לשפר, במערך השיווקי של עסקים וחברות. אם אתם מרגישים שמשהו בביצועי העסק שלכם "חורק" או שאתם רוצים יותר, זה הזמן לעבוד אחרת. לרשותכם עומד הצוות המקצועי של ENOVA ליווי עסקי. מתמחים בשיפור וחיזוק עסקים פעילים, לרבות עסקים משפחתיים וחברות פעילות מכל הסוגים. כל עסק צריך אסטרטגיה וכיוון – פנו אלינו ונרים את העסק למעלה.

המאמרים שהכי אהבתם באתר שלנו

ניהול עסקים משפחתיים

ניהול עסקים משפחתיים – מציג אתגר ייחודי. מתי זה מצליח, ומתי זה פחות מתאים? כל התשובות – נמצאות בתמונה כאן. אהבה כבוד הדדי מכנה משותף

שותפים לעסקים

"הקמתי את העסק כדי שאף אחד לא יגיע לי מה לעשות ואיך לעשות"רוב בעלי העסקים מכירים את התחושה הזאת.אתם "בעלי הבית".הקמתם את העסק מכל מיני

לא חייבים לעבוד 300 שעות בחודש

"אם הייתי צריך לדווח שעות על עצמי, כנראה הייתי מדווח 300 שעות בחודש…" מכירים את זה? הרבה בעלי ובעלות עסקים מכירים את המשפט הזה יותר

הצטרפו למאות לקוחות שבחרו ב- ENOVA
והגדילו את הכנסות העסק שלהם! לפגישת ייעוץ ומיקוד עסקי: