הפתרונות במיוחד עבורכם – חרבות ברזל

זוכרים את סקר הסיוע לעסקים שפרסמנו? 
קיבלנו את התשובות שלכם. 
ועכשיו – הכנו עבורכם סט פתרונות, הצעות וכלים 
שמותאימים לתשובות ששלחתם. 
חפשו את עצמכם כאן בכותרות
ותקבלו את הפתרונות הכי מתאימים עבורכם.

 

מעל 80% ירידה בהכנסות:

לפי תוצאות הסקר, ברוב המקרים ירידה כזו משמעותית נובעת מאחת מ-2 סיבות:
1. בעל העסק לא נמצא בעסק, והפעילות מתבססת עליו באופן מלא (או כמעט מלא)
2. תחום העיסוק נפגע בצורה מלאה מהמצב (כמו למשל מפיקי אירועים)
 
במקרה של ירידה כזו, צריך להבין ולהכיר בכך שהעסק שהיה – אינו קיים כעת.
הסיבה היחידה שאנחנו לא סוגרים אותו או מוותרים עליו
היא כי אנחנו מאמינים שבתום תקופה קצרה הוא כן יחזור 
כי בימים כתיקונם הוא עסק רלוונטי ופעיל.
 
נכון לעכשיו, בעל עסק במצב כזה
חייב, חייב, חייב
למצוא פתרון לטווח הקצר.
 
הפתרון נשען על 3 עוגנים:
  1. קבלת פיצוי מהמדינה
  2. נטילת הלוואה בערבות מדינה עם דחיית החזרים – על מנת לקנות זמן
     והמשך תשלום הוצאות הכרחיות לצורך הפעילות השוטפת
  3. דורש חשיבה מאומצת, יצירתיות, ויתכן שאפילו מעורב ויתור על העסק הקיים וייזום "עסק זמני" ליצירת הכנסה בטווח הקצר בלבד.

    העסק הזמני צריך לענות על מספר עקרונות:
    – אינו תלוי בנוכחות בעל העסק, אלא יכול להיות מופעל ע"י אחרים
    – זיהוי צורך זמני ממשי (כמו מסיכות בתקופת הקורונה)
    – ללא אשראי ארוך טווח
    – שהעסק מסוגל לספק אותו מבחינת כישורים ויכולות של מי שמפעיל אותו
    – שהשיווק שלו הוא לגיטימי בעת הזאת

 

בין 30% ל-80% ירידה בהכנסות:

בין 30 ל-80 זה הבדל עצום.
ולא נכון להציג סוג של "פתרון בית ספר" בשונות כל כך גבוהה.
למעשה, ההתייחסות שלנו כאן היא לקטגוריה שאפשר להגדירה כ"נפגעו באופן בינוני"
כלומר, העסק הקיים מצריך המשך תפעול, על מנת להקטין את הנזק
ולשמר את הפעילות הרגילה ככל הניתן.
במקביל, נכון יהיה לנהוג גם כפי שפירטנו בחלק הקודם (ירידה מעל 80% בהכנסות).
כלומר, דווקא בפגיעה הבינונית ההתמודדות מצריכה יותר –
גם להתאמץ על שימור והגדלת הפעילות הקיימת,
וגם בניית תוספת הכנסה מפעילות חדשה (כאילו העסק הקיים לא מכניס).
נכון יהיה לראות את ההתמודדות הרבה יותר כריבוי הזדמנויות ולא כמעמסה מוגברת.
 

בין 10% ל-30% ירידה בהכנסות:

לפי תוצאות הסקר, ברוב המיקרים ירידה כזו נובעת ממש מימי המלחמה עצמם.
ירידה טבעית בקניה של הלקוחות, ירידה בפרסום, בשיווק ובמכירות ואלו ביחד עם זמינות מצומצמת של בעל העסק בגלל ילדים שבבית, התגייסות למצב ומצב מנטלי.
 
הפתרונות המתאימים:
1. החזרת הפעילות השיווקית והמכירתית
2. התאמת השיווק והמכירות לתקופה ולמצב
3. לקחת את הרגיעה הקלה בשוטף לטובת שיפור תשתיות והתכוננות ליום שאחרי –
    הכנת השיווק, התפעול, התשתיות וכל מה שצריך, כדי שביום שאחרי הכל יעבוד מושלם.
 

אין ירידה בהכנסות:

המצב רגיל. תעבדו ותנהלו רגיל.
רואים הזדמנות לטווח הארוך יותר?
הכניסו אותה לתכנית הפעולה לשנת 2024
והגיעו לתכנון מדויק ככל הניתן על מנת להוציאה לפועל בהצלחה.
 

יש צמיחה בהכנסות:

שמחים לשמוע שהצלחתם לצמוח גם בתקופה המאתגרת הזאת.
במקרה כזה, צריכים לבדוק ולוודא שהצמיחה מתנהלת תחת בקרה.
 
הפתרונות המתאימים:
1. תכנון הצמיחה באופן שמתאים לפירמה, ליכולת השירות / הייצור ולמבנה כוח האדם
2. מינוף הצמיחה גם לימים שלאחר המלחמה
3. לוודא שלא נוצרת בעיית הון חוזר (נפוץ מאוד במקרים של צמיחה)
4. לשפר תשתיות תפעוליות כדי להישאר מחוזקים וצומחים
5. לוודא שנעשית בקרה – על הצמיחה, התהליכים, הנתונים והתוצאות
 
 
בכל מקרה, אנחנו כאן לעזור לכם להתאים את הפתרונות הכי המדויקים עבורכם ולהוציא אותם לפועל.
 

המאמרים שהכי אהבתם באתר שלנו

ניהול עסקים משפחתיים

ניהול עסקים משפחתיים – מציג אתגר ייחודי. מתי זה מצליח, ומתי זה פחות מתאים? כל התשובות – נמצאות בתמונה כאן. אהבה כבוד הדדי מכנה משותף

שותפים לעסקים

"הקמתי את העסק כדי שאף אחד לא יגיע לי מה לעשות ואיך לעשות"רוב בעלי העסקים מכירים את התחושה הזאת.אתם "בעלי הבית".הקמתם את העסק מכל מיני

לא חייבים לעבוד 300 שעות בחודש

"אם הייתי צריך לדווח שעות על עצמי, כנראה הייתי מדווח 300 שעות בחודש…" מכירים את זה? הרבה בעלי ובעלות עסקים מכירים את המשפט הזה יותר

הצטרפו למאות לקוחות שבחרו ב- ENOVA
והגדילו את הכנסות העסק שלהם! לפגישת ייעוץ ומיקוד עסקי: