יציאה ממשבר עסקי

איך יוצאים ממשבר עסקי?

לא משנה איזה עסק יש לכם וגם אם הוא מצליח עכשיו אולי יותר ממה שחשבתם שהוא יצליח בטווח הזמן הזה, אתם צריכים להיות מוכנים לכל משבר עסקי שיכול להגיע בהמשך.
יכול להיות שאתם כבר שם והמשבר העסקי הגיע לפתח דלת העסק שלכם, אבל מה שבטוח הוא שאתם צריכים לדעת שזה לא סוף הדרך ואפשר לצאת כמעט מכל משבר עסקי ואפילו לצמוח ממנו באמצעות ליווי עסקי נכון.

משבר עסקי יכול לנבוע מסיבות שונות שחלקן תלויות בעסק וחלקן לא. כך לדוגמא השקעה גדולה בנכסים שמתבררת כלא משתלמת, כך צמיחה וגדילה לא מאוזנת או לא מבוקרת מספיק גם היא יכולה להוביל למשבר עסקי, וכך גם טעות ניהולית קטנה שמובילה לשרשרת טעויות שיכולות ליצור מצב בעייתי בעסק.

 

משבר עסקי – לא תמיד זה תלוי בעסק

הסיבות שהוזכרו כאן למשבר עסקי קשורות בקשר ישיר לבעליו ולאלו שקשורים אליו. אבל יש מצבים בהם אין שליטה והמשבר מגיע בלי שאף אחד אשם בו, והקורונה היא הדוגמא הטובה ביותר לכך.
מי חלם שתגיע לה מגיפה עולמית שתשתק את העסקים לחודשים ארוכים? מי חשב שבזמן קצר כל כך עסק אחר עסק יכולים ליפול? אף אחד לא צפה דבר כזה.
כך גם עם נזק גדול לא צפוי כמו שריפה וכך גם במקרים אחרים עליהם אין שליטה.

 

להיות עירני ולגלות מוקדם משבר עסקי

אז איך אפשר לצאת ממשבר עסקי? זה מתחיל עוד מוקדם יותר מאיך אפשר להקטין את המשבר מראש. כל מה שצריך זו ערנות ומעקב מתמיד אחר הנתונים, גילוי הקשיים שיש לפני שהם הופכים לגדולים מידי. יש בעלי עסקים שמתעלמים מהבעיות ומתכחשים לסימנים. הם לא רוצים לראות את הנולד והם מעדיפים להמשיך ולהתנהל כמו שהם מתנהלים ולהעלים עין מבעיות. הם לא מפעילים תוכנית הבראה בזמן מה שהופך את העניין להרבה יותר מסובך. בשלב מאוחר יותר קשה הרבה יותר לתקן דברים ולהבריא את העסק ולא פעם הנזק שנוצר הוא כבר בלתי הפיך. כמה שמתייחסים לבעיות מוקדם יותר ככה הסיכויים לתקן אותן ולצאת מן המשבר גדלים.

 

ייצוב המצב על ידי התמקדות בדברים נשלטים

אם המצב של העסק לא טוב, הדבר הגרוע ביותר הוא לאבד את העשתונות, לעשות דברים שלא מבינים בהם ואולי אחר כך להתחרט עליהם.
בכל משבר יש לפחות על חלק מהדברים שליטה. התמקדו בהם. כל ייעוץ עסקי יגיד לכם שאתם צריכים לעשות. עשייה מובילה לעשייה ואותו הדבר אי עשייה מובילה לאי עשייה.
מה שנשלט בידיכם ואתם יכולים להשפיע עליו צריך להישאר בתנועה. כמובן שבמקביל תחפשו ייעוץ עסקי מקצועי שיכוון אתכם בצורה טובה וייתן לכם דגשים מה צריך להשתנות ואיך צריך לפעול מעכשיו.

 

משבר עסקי בעקבות הקורונה

נגיף הקורונה נפל על כולנו בלי הודעה מוקדמת ויש לא מעט עסקים שנקלעו למשבר בגללו.
אם גם אתם מאלו, מעבר לייעוץ העסקי שכדאי שתיקחו שיכוון אתכם לנתיב הנכון, אתם צריכים להבין שמעכשיו אתם חייבים שתהיה לכם גם פעילות באונליין.
לא משנה במה אתם עוסקים, אתם חייבים לפתח את הצד הזה בעסק ויש לא מעט מה לעשות. אתם צריכים לחשוב מה אתם יכולים למכור און ליין, אילו מוצרים ואילו שירותים יכולי להתאים למכירה ברשת, ואם אין לכם מוצר או שירות מתאים תמכרו יידע. כן, לא משנה במה אתם עוסקים אתם יכולים לארוז את היידע שלכם בחבילה דיגיטלית. זו עוד דרך להתמודד עם משבר עסקי שהגיע בעקבות הקורונה

 

מעל לכל ולפני הכול – ייעוץ עסקי

לא סתם הזכרנו פה כמה פעמים ליווי עסקי. כל משבר עסקי יכול להסתיים כקטסטרופה אבל יכול מצד שני גם להיות התחלה של דרך חדשה, של כיוונים שלא הכרתם ושל עשייה פורייה.
אם תיקחו ייעוץ עסקי מקצועי של חברה מומחית בתחום, אם ילווה אתכם איש מקצוע ויבחן את העסק שלכם בצורה יסודית ויבנה לכם תוכנית פעולה איך לצאת מהמשבר, יש לכם סיכוי טוב שזה יקרה.

זה אומנם יעלה לכם כסף וזה אולי הדבר האחרון שאתם צריכים עכשיו אבל זו השקעה מעולה והתחלה חדשה. ליווי עסקי איכותי ומקצועי שווה כל שקל ומחזיר את עצמו מהר מאוד.

המאמרים שהכי אהבתם באתר שלנו

שותפים לעסקים

"הקמתי את העסק כדי שאף אחד לא יגיע לי מה לעשות ואיך לעשות"רוב בעלי העסקים מכירים את התחושה הזאת.אתם "בעלי הבית".הקמתם את העסק מכל מיני

לא חייבים לעבוד 300 שעות בחודש

"אם הייתי צריך לדווח שעות על עצמי, כנראה הייתי מדווח 300 שעות בחודש…" מכירים את זה? הרבה בעלי ובעלות עסקים מכירים את המשפט הזה יותר

מנגנון דיווח

"העברתי לעובד שלי את המשימהאבל עכשיו אני לא יודעת מה קורה…עשה / לא עשה את זה….?" הצלחת להגיע למקוםשאת מסכימה לשחרר ממך ביצוע משימותולהתחיל להתמקד בניהול

הצטרפו למאות לקוחות שבחרו ב- ENOVA
והגדילו את הכנסות העסק שלהם! לפגישת ייעוץ ומיקוד עסקי: