5 הדברים החשובים ביותר בניהול עסקים

5 הדברים החשובים ביותר בניהול עסקים

בלי מילים גדולות, בלי תאוריה מוגזמת, בלי להקשיב לתלונות ולבעיות של עצמנו, ניהול עסק הוא דבר פשוט.
מורכב, אבל לא מסובך.
כל שעלינו לעשות, הוא לנהל תהליך קבוע של שיפור מתמיד – במהלכו נגדיל את ההכנסות ונקטין את ההוצאות ביחס אליהן. וזה הכל……?!?!? כן. זה הכל.

כמנהלי עסקים אנו מוצאים את עצמנו הרבה פעמים תוהים – מה באמת הכי חשוב בניהול עסק.
על אילו דברים לתת את מקסימום הדגש והחשיבות כדי להצליח ולהמריא למעלה.
כאשר מדובר בעסקים קטנים ובינוניים, חברות קטנות ובינוניות, יזמים, בעלים שהם גם מנהלים – אין  זמן לטפל בכל האספקטים של העסק.
הרבה פעמים מגיעים למצב בו הבוער דוחה את הדחוף, הדחוף דוחה את החשוב, והחשוב… נדחק לפינה.
בדיוק בשביל זה אנחנו מציעים לכם לעשות סדר בעניינים, לעזור לקבוע את סדרי העדיפויות.

5 הנקודות – ביניהן עובר הקו לניהול מצליח של עסק:

  1. נהלו תזרים מזומנים
    זהו חלון הזמן שלכם. זהו חלון הזמן בו תוכלו לבצע פעולות על מנת שיתאפשר לכם להגשים את ייעודכם העסקי.
    חוסר בניהול תזרים המזומנים הוא נקודת הכשל השכיחה ביותר בקריסת עסקים. מנהלים, גם מנוסים, נמנעים מכך
    וזאת מ 2 סיבות עיקריות: זה לא כיף. זה עבודה סיזיפית קשה ומשעממת. ומעבר לכך – היא משקפת את המציאות.
    וכמה מאתנו באמת מוכנים להתמודד עם המציאות, ככה כפי שהיא, עירומה מול עיננו? אם תעזו, אם תפעלו – תשיגו עבור העסק שלכם את הכלי החשוב ביותר לניהולו באופן מצוין.
    ניהול תזרים המזומנים, הוא הכלי היחיד והבלעדי, שיקבע אם נצליח. שיאפשר לנו להוציא אל הפועל את תכניותינו.
    אפשר כמובן גם להיעזר במומחים או בליווי עסקי. ישנן הרבה מאד מערכות ממוחשבות ייעודיות לכך, ואם תרצו – נמליץ לכם.
  1. נהלו את המכירות
    גם בחברות הגדולות, תוכלו לראות את טבלת יעדי המכירות, אבל קשה יהיה לכם למצוא את שרטוטו של הנתיב להשגת יעדים אלו. עליכם לשרטט את מפת האוצר. אחרת – לא תגיעו אליו. ואם תגיעו – זה יהיה במקרה. בטעות.
    הדרך הנכונה להצלחה עסקית היא זו המשאירה למזל את החלק הקטן ביותר האפשרי.
  1. נהלו את המשפך השיווקי, כולל השיווק והפרסום דיגיטלי.
    כמו המכירות, כך גם השיווק. זהו מסלול. צריך להכירו. לדעת בעל-פה היכן העיקולים ומה צפוי בכל עיקול ועיקול.
    מה מחכה לנו מעבר לפינה. חלק מכך, הוא הנוכחות הדיגיטלית שלכם. האחרונים עדיין מתכחשים, אבל כבר ידוע לכולם כי פייסבוק, לינדקדאין, גוגל ואחרים – לא ייעלמו מהר מהעולם.
    המדיה החברתית והעולם הדיגיטלי שינו את השיווק ואסטרטגיית הפניה לקהלי היעד השונים.
    אם אתה לא שם – אתה לא קיים. וגם אם אתה לא מביט עלינו – אנחנו מדברים עליך. ועל המותג שלך. ועל השירות שלך. ולכן – טוב תעשו אם תהיו חלק מהשיחה. גם ברשת. באינטרנט.
  1. העובדים!
    זהו המשאב העיקרי של העסק! נשמע כמו סיסמא, אבל זו דרך ניהול, ואולי אפילו דרך חיים.
    אני מעולם לא התעניינתי בעת ראיון עבודה להבין וללמוד על המועמד – מה הוא יודע לעשות. הדבר היחיד שחשוב בעיני, הוא מי הוא כאדם. את מי הולך לפגוש הלקוח שלנו, עם מי הוא ידבר, ובפשטות – מהי חווית התקשורת עם אותו האדם. חיוביות, אופרטיביות, קפדנות ואחריות – תביא כל אחד לכל ידע וכל יכולת מקצועית נדרשת למילוי תפקידו – אם הוא האדם המתאים. כאדם. אני מעריך ואוהב אישית כל מי שעובד איתי.
    השקיעו בבחירה קפדנית של העובדים בעסק. ורק כאן, בנקודה זו – מתחיל האתגר:
    אם טעיתם… אז טעיתם, וכל אחד טועה. בחלק מהמקרים – עליכם לתקן. וטובה שעה אחת קודם. דעו להגיד שלום. להיפרד מעובדים לא יעילים. לא רלוונטיים ולא מתאימים לעסק שלכם.
  1. בקרה
    התנהלות שוטפת ללא בקרה, היא עבודה. לא ניהול. עבודה ללא ניהול עדיין לא הביאה אף חברה עסקית לשגשוג. צרו לעצמיכם מערכות בקרה פשוטת ככל הניתן, לפיהן אתם קובעים אם אתם מצליחים ועד כמה. מהו השיפור שיש לבצע בכל סעיף על מנת להתקדם. את כל זה ניתן לבחון וליישם – אך ורק על ידי ניהול בקרה קבועה. פעם בחודש. לא פחות, ולא יותר – לראיה כללית וכוללת של ביצוע העסק. ושלנו.

ניתן לסכם את ניהול העסק ב-3 מילים: תכנון, יישום, ובקרה מתמדת.

אם גם אתם מתקשים – אנחנו כאן. זו העבודה שלנו. לבצע יחד אתכם את ניהול תהליך השיפור המתמיד,
לאורך כל ימי העבודה.

בהצלחה.