מגיעים אלינו לקוחות פוטנציאליים, מתעניינים, וכשמגיע הרגע להחליט אם הם רוצים להשקיע בניהול העסק שלהם, הם אומרים שהם "רוצים להתייעץ עם רואה החשבון שלהם". זה מפתיע אותי כל פעם מחדש, לגלות, שאנשים רציניים עם ניסיון, מחפשים תשובה לשאלה עסקית – אצל רואה החשבון שלהם, שכל תשובותיו באופן טבעי, ומקצועי – הן חשבונאיות!

אז בואו נעשה קצת סדר, כי אף אחד, אף אחד לא יציל אתכם מהאחריות שיש עליכם, כמנהלים – בקבלת ההחלטות העסקיות. 

 

עד היום תמיד ידעתם שלמטבע יש שני צדדים.

אז תתפלאו. 

לכל מטבע – יש 3 צדדים!  

כן כן – 3 צדדים!

בתור מנהלים, בעלי עסקים וחברות, חשוב שנבדיל בין הצדדים האלה:

  • הצד החשבונאי 
  • הצד הכלכלי
  • והצד העסקי

 

הצד החשבונאי

הוא ההוצאה כפי שמופיעה בדוחות הכספיים. כלומר, כל כסף שהוצאנו הוא הוצאה.

 

הצד הכלכלי

הוא מה ההוצאה תניב – התשואה הצפויה. לפי זה – לפעמים הכסף שהוצאנו הוא השקעה ולא רק הוצאה.

 

הצד העסקי

מונע בכלל משיקולים עסקיים: ניהול סיכונים, תחרות בשוק ושיקולים רגשיים. איך נרגיש אם נקבל החלטה חיובית, איך נרגיש אם נחליט בשלילה…? אולי התקציב שרוצים להוציא הוא לצורך צמיחה והצלחה להגשמת החזון והיעדים?
אי אפשר לראות את זה בצד החשבונאי או הכלכלי. זה קשור רק לקבלת החלטה עיסקית וביצוע פעולות על בסיסה, עם שיקול דעת כמובן.

 

בואו נדגים רגע את 3 הצדדים של המטבע, לוודא שאנחנו מבינים מצוין את העניין: 

אנחנו שוקלים להוציא 10,000 ש"ח על פרסום. האם זה כדאי? האם זה נכון? 

לפי הצד החשבונאי – זו הוצאה ולכן היא שלילית ומיותרת.

לפי הצד הכלכלי – נדע רק בדיעבד אם היה נכון או מיותר, לפי התשואה. 

למשל אם כתוצאה מהפרסום מכרנו ללקוחות בסכום של 50,000 ש"ח אז הרווחנו ואז הפרסום היה כדאי. 

לפי הצד העסקי – הממממ… זה תלוי… צריך לבחון נקודתית, על ציר הזמן, ובהתאם למגוון משתנים ושיקולים. 

מה מלחיץ יותר – לצמוח או לא לצמוח? האם תזרים המזומנים מאפשר לבצע את ההוצאה? ברמת ניהול הסיכונים – האם מבינים באמת מה יגבה כשלון בצעד זה?  מה יקרה אם לא נוציא את הכסף הזה על הפרסום? 


אז בפעם הבאה כשאתם בוחנים הוצאות של הפעילות העסקית – אל תשכחו לבחון את 3 הצדדים של המטבע.

המאמרים שהכי אהבתם באתר שלנו

מנגנון דיווח

"העברתי לעובד שלי את המשימהאבל עכשיו אני לא יודעת מה קורה…עשה / לא עשה את זה….?" הצלחת להגיע למקוםשאת מסכימה לשחרר ממך ביצוע משימותולהתחיל להתמקד בניהול

הדרך הסודית לצמיחה בהכנסות

3 מטרות גדולות וקבועות יש למנהלי עסקים: מיקסום הכנסות הגדלת רווחיות שיפור איכות החיים בואו נתחיל היום מהראשון – ובהמשך, נכסה גם את 2 המטרות הנוספות.

לבחור נכון !

חשוב כל כך. והפעם – בעסק.מהם הדברים הכי חשובים אותם אנחנו בוחרים לעסק שלנו,ואיך נחליט מה חשוב ומה לא?  ידוע ומוסכם – ההון האנושי של

הצטרפו למאות לקוחות שבחרו ב- ENOVA
והגדילו את הכנסות העסק שלהם! לפגישת ייעוץ ומיקוד עסקי: