10 כלים להצלחה בעסקים

10 כלים להצלחה בעסקים

אין כללי קסם להצלחה בעסקים. אבל כן יש כללים, או יותר נכון – כלים. רשמנו לפניכם 10 כלי פעולה (או אם תרצו – כללי יסוד) שאם תיישמו אותם – ישפיעו על ההצלחה שלכם ויתרמו לכם ולפעילות העסקית שלכם.

1. תכננו
לראות קדימה. לעצור ולתכנן את הדרך בצעדים קטנים. תכננו את הצעדים הבאים שלכם. תכנית עבודה צריכה להיות כתובה – ובה מוגדרים היעדים, המטרות והדרך לשם מול העיניים, כך שבכל פעם תוכלו לשוב ולהביט בהם – ולדעת שאתם בכיוון הנכון. ובמידה ולא – תהיה לכם נקודת התייחסות לשיפור ותכנון מחדש.

2. בצעו
עכשיו אחרי שהחלטתם מה אתם רוצים לעשות והגדרתם יעדים, מטרות ואת המשימות הדרושות להגיע לשם – בצעו. בדרך מובנית. פרטו כל משימה לסעיפי הביצוע שלה. לפי סדר עדיפויות ברור. והגדרת האחראי לביצוע ולוח הזמנים לביצועה.

3. טפלו בשדון שעל הכתף שלכם – לא לפחד משינוי
Every role is made to be broken
גם היעדים והמטרות שהגדרנו לעצמנו – יכולים ואפילו צריכים להשתנות. השינוי הוא חלק מהצמיחה ומביא אתו צמיחה. שינוי יכול לבוא בשינוי אירגוני, אבל מניסיוננו – הוא תמיד יתחיל בשינוי תפיסתי בקרב מקבלי ההחלטות.

4. להיפטר מהרגלים מעכבים
השינוי חייב להתחיל כשינוי פנימי בתוך מוחו של האחראי. כל אחד מאתנו מנהל בכפוף להרגלים רעים שמעכבים אותו. למשל, שאיפה לשלמות שפוגעת ביעילות ובעמידה בלוחות הזמנים. תשחררו את הגורמים המעכבים. הברושור יצא יפה גם אם התמונה שבו היא לא המושלמת בעיניכם – בהנחה שהיא תמונה מתאימה לנושא.

5. להפוך בעיה להזדמנות
חלקו את הבעיות לכאלו עם פתרונות במעלה ראשונה, מעלה שניה ומעלה שלישית.
מעלה ראשונה – אנחנו מבינים את הבעיה, את הפתרון המתאים ויכולים לבצע אותו.
מעלה שניה – לצורך הפתרון נדרש שינוי בארגון כולו, במוצר, בתמחור, בשירות.
מעלה שלישית – הפתרון מחייב התערבות גורם שלישי – שותף, תוספת מהבנק למערך האשראי, יועצים, שיתוף עם מתחרה.
קחו את הבעיה ותראו איך באמצעות הפתרון הנכון אתם מוציאים מתוכה את ההזדמנות – לשינוי והתפתחות עסקית.

6. נוכחות. קודם כל – נוכחות שיווקית
תהיו קיימים ונוכחים. תדאגו שיהיה לכם אתר אינטרנט עדכני ומותאם לכל סוגי המכשירים (רספונסיבי), דף עסקי בפייסבוק, קידום בגוגל…
פנו לקהלי היעד שלכם. תגיעו אליהם. תדאגו שהם יזכרו אתכם. שתהיו קודם כל – נוכחים.

7. תנו דגש לשירות. תקפידו להרוויח ממנו.
בסוף היום, אנחנו נעשה עסקים עם מי שנותן לנו יחס "כמו שמגיע לנו". אנחנו רוצים להיות אלו שנותנים שירות מקצועי ואמין. שנותנים מענה הולם לפניות הלקוחות שלנו. שיודעים לשמר את קשרי הלקוחות ובכך – לייצר קניה חוזרת, נאמנות ואפילו נסתפק בדעה חיובית.

אבל! הכי חשוב, הוא להרוויח מהשירות. השירות בדרך כלל נתפס אצלנו כהוצאה כלכלית. משהו שחייבים לשלם כדי לקבל את התשלום עבור מה שאנחנו מוכרים. אבל לנהל שירות – זה קודם כל , לשאול איך אנחנו מרוויחים ממנו.

8. לנהל ולהאציל סמכויות
להביא את העסק להצלחה אומר לדעת לנהל ולדעת במה לא להתעסק. לדעת לגייס את האנשים הנכונים שיעשו בשבילכם את מה שאתם כבר לא תספיקו להגיע אליו. להתמקד בניהול העסק והבאתו לצמיחה ויעילות מקסימליים. לחלק את האחריות והסמכות בהתאם ליכולות ולכישורים של כל אחד.

9. להיות עם האצבע על הדופק
תהיו עדכניים ורלוונטיים. תבחנו מה חדש בתחום שלכם ותדאגו לא להישאר מאחור. לצפות קדימה, להיות ערים לשינויים ולחידושים, ולאמץ אותם לארגון שלכם. תקראו מאמרים בתחום שלכם ותחפשו באופן יזום מידע שקשור – בתחום שלכם ישירות ובתחומים שיכולים להיות קשורים לפעילות העסקית שלכם בעקיפין.

10. לשפר ועוד קצת לשפר
להיות עם האצבע על הדופק לא רק אומר להיות ערים לשינויים וחידושים, אלא גם לבדוק מה קורה בתוך כותלי הארגון שלי – כל הזמן. לבדוק, לבקר ולשפר. לעקוב אחר תוצאות הפעילות – האמיתיות, ולדעת לתכנן לפיהם את הצעדים הבאים. בהקשר זה, בקרה על הדוחות הכספיים והמשפך השיווקי הם בין הדברים החשובים ביותר שיש לתת עליהם את הדגש וההתיחסות.

אנחנו בטוחים שאם תצליחו ליישם אפילו חלק מהסעיפים כאן – תראו שיפור ביעילות ובתוצאות הפעילות העסקית ותגיעו להצלחה גדולה יותר.
רוצים לשמוע עוד? רוצים ביחד? דברו אתנו!