איך מייצרים צמיחה רב שנתית– קבועה?!

שמענו על מכירות, שמענו על שיווק, 
שמענו גם על עניין הכסף – ושצריך להשקיע אותו ככה שייצר צמיחה. 
אז לא. 
כל אלה הם רעשים בדרך אל צמיחה עסקית, קבועה, רב שנתית. 
על מנת לייצר צמיחה קבועה, רב שנתית, צריך "לעבוד בזה"
 
דהיינו – להגדיר כי זו אחת המטרות העסקיות ואז לבצע את כל הדרוש בשני שלבים:
 

השלב הראשון – תכנון

הוא הקמת החלק במנגנון העסקי שלכם, האמון על הצמיחה.  
כלומר, אם לא תקימו תשתיות חזקות ומהימנות, שעליהן ניתן יהיה להפעיל מהלכים שיווקיים ומכירתיים (ממומנים יותר או פחות) אז למעשה תהיה התנהלות לפי "מקריות", לפי "רמת לחץ", היעילות תהיה נמוכה והתחושה הרגשית תהיה כל הזמן של חוסר וודאות.
למעשה, אנחנו פוגשים כאן את הבעיה המרכזית של עסקים וחברות קטנים ובינוניים: היעדר תכנון. 
כל הזמן עושים ועושים ועושים ועושים ועושים ועושים… ולא עוצרים. כי רוצים לספק את הסחורה. רוצים לרצות את הלקוחות. בכלל – רוצים לרצות. לשרת. את הבנקים, הלקוחות, הספקים והעובדים.  
לכן לא קם ולא מתנהל תהליך צמיחה עסקי קבוע – רב שנתי.
 

שלב זה, שלב התכנון – הוא תהליכי ומורכב. 

להלן תיאור התהליך, לפחות בנקודות מרכזיות… אחר כך תוכלו לפתח את זה הלאה, עד לכדי הוצאת העניין אל הפועל. אתנו או בעצמיכם.
 

קבלת ההחלטה

קבלת ההחלטה למעשה מחייבת אתכם לגשת לתכנון, להתחייב בינכם לבין עצמכם, כי תבצעו מעקב ובקרה. 
ובנוסף – כן, לא יהיה מנוס מלקבוע תקציב עסקי כלשהו לפעילות. כלומר, במקרים מסוימים אפשר יהיה לצמצם אותו מאד, אבל לא בהכרח זה יהיה המהלך הנכון ביותר. 
 

התחילו את התכנון

לאחר ההחלטה, התחילו לתכנן. מה רוצים להשיג בדיוק, כמה רוצים להשיג מזה בכל תקופה / שנה (לדוגמא: גיוס 5 לקוחות חדשים בכל חודש / צמיחה במחזור בשיעור 20% שנתי / עלייה ברווח הגולמי ב 2% בשנה למשך 5 שנים / וכו'…)?
 

לצלול פנימה:

עכשיו, כשאנחנו יודעים מה וכמה, בואו נגש ונשאל: איך? 

מה הן הדרכים בהן אתם מעוניינים לפעול להשגת המטרות והיעדים?

 

השלב השני – ביצוע

 

את החלק הזה חלקו ל-3: 

  1. מה כל האפשרויות שאתם מסוגלים בכלל לחשוב עליהן?
  2. מה עושים המתחרים שלכם?
  3. מה אתם מתכוונים לעשות מעבר למה שהמתחרים שלכם עושים?

מכאן – יש לעשות חלוקת תקציב.

תקציב ספקים, תקציב מדיה, תקציב הפקת חומרים שיווקיים – בהתאם לצורך.
יש לקבוע את נקודות הביקורת על ציר הזמן שבכוונתם למדוד את ההצלחה אל מול התכנון – ולבצע תהליך שיפור מתמיד של תוצאות המאמץ. 
 
אם אתם צריכים התייעצות בנושא התכנון /ואו הביצוע אנחנו כאן עבורכם.

המאמרים שהכי אהבתם באתר שלנו

שותפים לעסקים

"הקמתי את העסק כדי שאף אחד לא יגיע לי מה לעשות ואיך לעשות"רוב בעלי העסקים מכירים את התחושה הזאת.אתם "בעלי הבית".הקמתם את העסק מכל מיני

לא חייבים לעבוד 300 שעות בחודש

"אם הייתי צריך לדווח שעות על עצמי, כנראה הייתי מדווח 300 שעות בחודש…" מכירים את זה? הרבה בעלי ובעלות עסקים מכירים את המשפט הזה יותר

מנגנון דיווח

"העברתי לעובד שלי את המשימהאבל עכשיו אני לא יודעת מה קורה…עשה / לא עשה את זה….?" הצלחת להגיע למקוםשאת מסכימה לשחרר ממך ביצוע משימותולהתחיל להתמקד בניהול

הצטרפו למאות לקוחות שבחרו ב- ENOVA
והגדילו את הכנסות העסק שלהם! לפגישת ייעוץ ומיקוד עסקי: