יש שתי דרכים לפחות לפרש את הכותרת הזו – שזו פוסט שמדבר על הקורונה, או שאנחנו אחרי הקורונה, והרי אפילו הכותב עצמו אינו יכול לדעת מה יותר נכון…

אז מה בכל זאת נכון? האמת, כנראה שזהו פוסט "פוסט-טראומת" הקורונה.

כי היא הופיעה. שבשה את כל הסחר העולמי. גרמה לקריסה של אינסוף עסקים וחברות (שלא הם נשוא פוסט זה, כי הם היסטוריה ) – ועכשיו… עכשיו בערך, מתחיל השלב העסקי תחת הכותרת: "הקורונה לא תיעלם. אנחנו נצטרך ללמוד לחיות איתה" – כשההשלכות – לא ברורות.

ולכן, ההשלכות דווקא ברורות מאד: ניהול העסקים יהפוך מקצועי הרבה יותר. שמרני הרבה יותר. ניהול הסיכונים הוא כבר לא כותרת בקורס בשנה ג' במנהל עסקים, אלא משהו שכל בעל עסק ומנהל חברה – צריכים לשלוט בו ולקיים אותו. וקודם לכן, ללמוד אותו. להבין איך עושים את זה כיום, מה זה אומר, ואיך לוודא שזה לא נעלם בסיום קריאת פוסט זה…

 

אז איך באמת אנחנו מנהלים כיום בעידן ה"פוסט-קורונה"?

הכל מהודק. מנוהל. מבוקר. שמרני. אנחנו יודעים שהמציאות יכולה להשתנות במהירות עצומה, ולעיתים ללא סימנים מקדימים.

 

פעולה מספר אחת –  תמיד אמרנו את זה. אבל רק השמרנים ביצעו:  לא "חונקים" יותר את מסגרות האשראי.

תמיד משאירים רזרבה. תמיד עודף אשראי – על מנת שלא לאבד את מה שבניתם כל כך הרבה שנים, ואם רק עתה התחלתם להגשים החלום – שמרו עליו. הגנו עליו. קוראים לזה: זמן תגובה. ככל שיש לכם יותר זמן להגיב, או שאתם מסוגלים להגיב מהר יותר – מצבכם בטוח יותר.

אז אם יש לכם אפשרות לקבל אשראי נוסף, שאולי לא תשתמשו בו, אבל מי יודע מה יהיה מחר, ואתם צריכים להשאיר לעצמכם "כרית הגנה " – עשו זאת כעת. 

פעולה מספר שתייםפקיחת עיניים.

שווקים רבים עברו שינויים. מתחרים רבים אינם סביבכם, וחדשים הגיעו ממקומות אחרים. חלקם אינו מכיר את תנאי הענף שלכם – ועושה טעויות. טעויות כמו לתמחר נמוך מידי, אבל בינתיים הם גורפים את המכירות (בהפסד שהם עדיין לא יודעים לראות או לחשב).

ולכם? לכם יש פגיעה במחזור. פקיחת העיניים תאפשר לכם לראות את כל זה ולתכנן את התגובה שלכם. בדרך כלל, דרושה יצירתיות ושינוי בדרך הגישה שלכם לשוק, ללקוח, אולי "אריזה" אחרת של אותו השירות או כל שינוי אחר המתבקש על מנת לא להיפגע במכירות.

הכי חשוב – זה לא להיגרר ולמכור בהפסד רק כדי למלא את הצורך בתזרים מזומנים.

בעיות תזרים – פותרים בהלוואות ולא בהפסד "זמני".

פעולה מספר שלוש ואחרונה – ניהול הצמיחה.

כידוע, כל משבר הוא הזדמנות. זהו את ההזדמנויות והשקיעו ביתר שאת. פוסט-קורונה, זה כמו "זינוק מחדש". יש לכם הזדמנות, אולי חד פעמית, לקחת את עמדת מובילי השוק שלכם. נצלו הזדמנות זו. היערכו בהתאם, והכי חשוב – לא לפחד. לנהל. לבקר, אבל לפעול. להגביר עוד ועוד.

 

ואם אתם רוצים לחשוב יחד על החברה או העסק שלכם בהקשר זה – אל תהססו. נשב אתכם אחד על אחד ונתכנן הביצוע.

לתיאום – השאירו פרטים כאן מטה.

 

בהצלחה.

המאמרים שהכי אהבתם באתר שלנו

יציאה ממשבר עסקי

איך יוצאים ממשבר עסקי?

לא משנה איזה עסק יש לכם וגם אם הוא מצליח עכשיו אולי יותר ממה שחשבתם שהוא יצליח בטווח הזמן הזה, אתם צריכים להיות מוכנים לכל

משפך שיווקי

מהו המשפך השיווקי?

שיווק הוא לב ליבו של כל עסק. לא משנה מה העסק שלכם ואם הוא מוכר מוצרים בעשרה שקלים או במיליון שקלים, אם לא תשווקו אותו

×