מהו צ.י.ר ההחלטה?

איך אנחנו מקבלים את ההחלטות העסקיות שלנו…?  

בחברות קטנות ובינוניות רכיב אי הוודאות הוא דומיננטי, היות והרגישות גבוהה מאד. 

כל החלטה שתתקבל תביא לשינוי כלשהו כתוצאה ממנה. התוצאה, תהיה בדרך כלל משמעותית, כי חברות ועסקים קטנים ובינוניים הם קטנים ורגישים. טעות אחת תעביר מרווח להפסד, והחלטה נכונה תעביר מהפסד לרווח. 

 

העניין הוא, שרגשות סותרים מפריעים לנו לקבל את ההחלטות שלנו, על בסיס רציונאלי. 

 

מצד אחד – פחדים (מעכבים או מאיצים החלטות על מנת לצאת ממצב קיים)

מצד שני – שאיפות (רצונות להתקדם, מבלי לשים את תשומת הלב על הגורמים הרציונליים לפחדים)

וביניהם – מה המחיר שאנחנו מוכנים לשלם. 

המחיר הינו מחיר רגשי (התמודדות עם מצב אי הוודאות), נפשי וכלכלי (איך נתמודד כלכלית אם הובלנו החלטה שגויה בדיעבד, ועכשיו עלינו לתקנה, דהיינו לממן אותה – מי יודע איך…).

 

רוצים, אבל…    צריכים, אבל…      יכולים, אבל…

 

אם כן, בבסיס ההחלטה עומדים 3 אילוצים.

עלינו לאסוף את עצמינו, בין הרצון (רגש), היכולת (נתון) ורמת הצורך (סדר עדיפויות).

קחו לעצמכם כלי
צ.י.ר החלטה. מהו צ.י.ר ההחלטה שלי – בכל החלטה?
צ  =  צריך
י  =  יכול 
ר = רוצה
 

הפעילו את כל השיקולים, הבדיקות, הנתונים וההשלכות על כל אחד מ 3 הפרמטרים האלה, וקבלו החלטה גורפת לדרך הניהול שלכם – הנמוך מבניהם – קובע!!! 

הוא האילוץ תחתיו יש לקבל החלטה. 

עד כמה אנחנו רוצים זאת? מה המחיר שנשלם אם לא יהיה לנו את זה? 

עד כמה אנחנו צריכים את זה? מה התוצאה ללא ביצוע אותה ההחלטה? 

האם אנחנו יכולים להוציא אותה אל הפועל מבחינת האנרגיה שלנו, הזמן שלנו והכסף העומד לרשותנו?

האם אנחנו יכולים לממן את הוצאת ההחלטה אל הפועל, ללא שילוב תקוות ואמונות, אלא באמת.

 

הנמוך מבניהם קובע!

 

נצטרך לבחור. "לשים על זה מחיר".  

מהו מחיר הביצוע, ומהו מחיר אי הביצוע. לחזור ל צ. י. ר ההחלטה – ולקבלה.
 
דוגמא מעולם השיווק:

כולנו רוצים את כל אמצעי השיווק והפרסום האפשריים. 

נניח בדוגמא, שלדעתנו נחוץ לנו:

  • אתר אינטרנט חדש

  • מחברת מתנה ללקוחות קיימים ופוטנציאלים
    (give away)

אנחנו "חשים" שאת שני הדברים אנחנו "צריכים". כל אחד מהם עולה 5,000 ₪, והתקציב שלנו שהוקדש לכך הוא 5,000 ₪ – לשניהם יחד.

 

אז… כרגע יש לתעדף, היות והתקציב מספיק רק לאחד מהם.

בואו כעת נבחין – למה משמש כל אחד מהכלים? 

אל האתר נחשפים הלקוחות והמתעניינים – לפני היכרותם אותנו. את המחברת מקבלים – אלה בהם פגשנו. 

זאת אומרת, כל אחד מהכלים האלה מקדם שיפור בשלב אחר במשפך השיווקי. האתר – בשלב יצירת הלידים , והמחברת – בשיפור חוויית המפגש אתנו, ומכאן – פוטנציאל לשיפור נתוני סגירה. 

איזה משני השלבים האלה דורש שיפור יותר מהאחר?
כאן התשובה – 

צריכים את שניהם, רוצים את שניהם, יכולים רק אחד מהם.

ועכשיו – לשלב התיעדוף ואיתו ההחלטה! מה נחוץ יותר?

התשובה: זה שיתרום יותר לשיפור בשלב במשפך השיווקי – שזקוק יותר לכלי ולתקציב.

לכל אחד התשובה שונה, אבל צ.י.ר ההחלטה הוא אותו הציר. 

 

אז זכרו! לכל החלטה – יש  צ. י. ר. החלטה!  

נהלו כך – תצמחו ותרוויחו.

 

התיעדוף הוא החשוב מכל!
הוא זה הקובע מתי נעשה כל החלטה, הן אם תהיה לחיוב או לשלילה. לביצוע או להימנעות מביצועה.
 

המאמרים שהכי אהבתם באתר שלנו

×