הגדרת מטרות עיסקיות

כל שנה אני מגדיר מטרות ו…
"בטח שיש לי מטרות. אני יודע בדיוק מה אני רוצה להשיג. לאן אני רוצה להגיע". 
אני שומע את המשפט הזה כבר 20 שנה, כמעט כל יום. וברגע, ממש ברגע, שאני מתחיל לבדוק מה יש שם מתחת, מעבר למשפט הנחרץ הזה – אני לא מוצא כלום. 
כי אם אני שואל מי ניסח – מקבל את התשובה : "אני" 
ואם אני שואל מי בדק אותו, התשובה היא: "אני צריך שיבדקו אותי? אני יודע בדדדדיוק מה המצב אצלי" 
ואם אני שואל: "איפה זה כתוב? המטרות העסקיות האלה? "אז התשובה היא: "זה הכל אצלי בראש".
לא התעייפתם…?
 
הרי ידעתם בכל שורה מה העומד להיות כתוב בה עוד לפני שקראתם אותה…
ולכן:
לאלה מכם שחשוב להשיג המטרות העסקיות שלהם, אתם חייבים להיות מחויבים לכך.
אין כאן חצאים, אין כאן רבעים, אין כאן הנחות. אפשר להשיג אותן רק אם עושים את זה הכי ברצינות שאפשר. 
ולכן, לא. לא כל שנה אתם מגדירים מטרות, אבל…
אם לא בניתם תוכנית עבודה, כתובה, ובתוכה כללתם את אותן המטרות שאתם רציתם באמת להגדיר – אז מבחינתנו, ואתכם הסליחה – לא הגדרתם מטרות כלל. כי לא עשיתם פעולות מחייבות על מנת שהן יושגו. 
על מנת להשיג, לראשונה, את המטרות ששמתם לכם כמטרות לשנת העסקים הקרובה, עליכם: 
לנסח אותן – היטב. 
לכתוב אותם. בכתב (מסמך "וורד", מצגת "פאוארפוינט, או בכל דרך שאתם יודעים להכין מסמך מחייב).
לקבוע עבור כל מטרה (שהיא עקרונית) יעד אחד או מספר יעדים – שזה התרגום של המטרה למושגים כמותיים, שניתן למדוד).
ולנהל את הפעילות ככה שהתוכנית תמיד מול עיניכם, או עוברת ביקורת / בקרה / בדיקה שבועית – האם אתם פועלים על פיה.
מובטח לכולנו, כי ללא תוכנית כתובה זו – המטרות, שנוסחו לכאורה, לא יושגו.

המאמרים שהכי אהבתם באתר שלנו

להיות או לא להיות בעל עסק?

להיות או לא להיות בעל עסק?

לפני שבוע נכנס אלינו בעל עסק עם קונפליקט.  האם להמשיך להיות או לא להיות בעלים של עסק?     כמו בעל העסק הזה, בטח גם

×