איך להפוך את העסק שלך לסיפור הצלחה?

אז מה זה בעצם סיפור הצלחה?

צמיחה יוצאת דופן במכירות? מעבר מהפסד לרווח? ירידה בעומס האישי?  הידוק מערכות השליטה והבקרה? כולם רוצים יותר מכירות. ויותר רווח – זה ברור...
אבל בעיניי, כל סיפור בו אדם, באמצעות עסק, מגיע אל מימוש החזון העסקי והאישי – הוא סיפור הצלחה. 
ו... אי אפשר בלי דוגמא, נכון? 

סיפור הצלחה של לקוחה

לפני 4 שנים הגיעה אלינו אישה צעירה ומרשימה. העסק שלה "גלגל" בזמנו בערך כלום... והיא עבדה מאד קשה, מחדר בביתה. בפגישה הראשונה שאלתי אותה, אם היא יודעת מה היא רוצה? למה ואיך הקימה את העסק שלה? והיא ענתה: בדמיוני - ברור לי בדיוק מה אני רוצה. ברור לי מה השירות שאני רוצה לספק ולמי, ברור לי כמה אני רוצה להרוויח, ברור לי כמה עובדים יהיו לי וברור לי אפילו איך יהיה המשרד שלי – עד רמת העיצוב שלו. הכל ברור לי. בראש. 

 
השאלה אם אתם תוכלו לעזור לי להוציא את הכל אל הפועל? אז התשובה היא כמובן שכן, הרי אחרת לא היינו כותבים כאן... 
 

יש לה היום כבר את כל מה שהיא רצתה: בדיוק. אפילו עד הנוף מהחלון. משרד עם 5 עובדים, בקומה גבוהה של מגדל משרדים, עם מחזור שנתי שהולך וגודל ורווחים יפים שמאפשרים לה חופש פעולה ותכנון פעולות קדימה. ואנחנו ממשיכים הלאה והלאה לשפר את יכולות העסק שלה, את ביצועיו ואת הרצון המשותף לשפר את איכות חייה.

בואו נרד לעומקם של דברים - מה בדיוק קרה?

נעים להכיר - מתחילים

בהתחלה למדנו והכרנו את העסק שלה, מה היתרונות, החסרונות, קהל היעד, השירות, ההתנהלות הכספית וכל מה שצריך להבין כדי לקבל תמונה כוללת של הביזנס.
כבר בשלב הזה מצאנו "שירות" קטן שהיא נותנת בחינם, אבל הוא בעצם שווה המון כסף.
בנינו לשירות הזה תמחיר ומאז ועד היום השירות הזה מכניס לעסק הכנסה חודשית קבועה ויפה.

על הדרך מצאנו עוד כמה דברים שקצת "חרקו". טיפלנו ברעשים האלה והמשכנו. 
 
השלב הראשון מאחורינו. מה עכשיו?

כמובן – תכנון. תכנון בכל האספקטים של העסק – בשיווק, במכירות, בכספים, במערכות מידע.... 
 
חלק מהתכנון היה הגדרת אסטרטגיה, הגדרה וחידוד של קהל היעד, אופן הפניה ואמצעי הפניה. הגדרנו תקציב שיווק ובחרנו צוות ספקים שיוציא את התכנון לפועל. הוצאנו חלק מהתכנון לפועל בעצמנו.
והתוצאות לא איחרו לבוא.
כל פעם מתכננים, מיישמים, בודקים מה היו התוצאות ומתכננים מחדש. וחוזר חלילה.
ומשם המשיכה הצמיחה.
משרדים חדשים.
עובדת אחת. ואז עוד עובדת. ועוד עובד... ועוד...
ועוד קהל יעד רלוונטי שפונים אליו. ועוד קהל... ועוד אחד...
עם מחזור הכנסות יציב שעולה כל שנה ב-20%
רווח נקי יציב שעולה כל שנה ב-5%
עם לקוחות מרוצים.
עם תכנית ברורה לטווח קצר ולטווח ארוך.
 
 
במקרה של הלקוחה שלנו - סיפור ההצלחה שלה הוא אכן סיפור הצלחה, אבל קהל היעד שלה כיום כבר השתנה והשתפר והוא לא בדיוק מי שהיא אמרה בהתחלה. גם השירות שהעסק מספק כיום הוא לא מה שהיה בתחילה.  

רוצים גם את להיות חלק מסיפורי ההצלחה שלנו? בואו אלינו לפגישה, ללא עלות וללא התחייבות - הצעד הראשון המשמעותי להצלחה.