איך יוצאים מזה?

קורונה זה לא רק וירוס שהורג אנשים. שאין לו חיסון ושלא ניתן לדעת מתי הוא יעלם. 

האמת – אפשר לדעת. 

הוא לא יעלם. דברים לא ישובו למקום בו השארנו אותם לפני המגיפה. 

פשוט, יותר מידי דברים כבר השתנו, ושבטווח הנראה לעין – אין מהם דרך חזרה: הרגלי קניה, כח עבודה, רמות ביקוש לעובדים, רמות שכר בהתאם לכך, שטחי משרדים, מדדי היעילות, מותרות, כח קנייה במונחי הכנסה פנויה, יכולת עבודה מרחוק וטכנולוגיות תומכות, מה מקובל ומה לא ועוד. 

אז איך יוצאים מזה? 

קדימה. קדימה ולא אחורה.

 

בכל מקרה – צריך לתת גז. הרבה גז.


זה לא מישור – זו עלייה. 
זה לא סלול – זה חצץ. 
זה לא יום – זה לילה. 
זה לא חמים – זה רותח. 
זה לא נעים – זה פשוט הכרחי.

 

כל מי שיחכה טיפה, ויחכה שהאחרונים יגיעו, או שייתן רוורס קטן למצוא שוב את הלקוחות שלו, את השוק שלו, המקום בו השאיר אותם – לא ימצא אותם. הם כבר לא שם. 

 

עצוב? לאו דווקא. 

זה זורק את כולם מהר לתוך מקום טוב יותר.

אמנם כתוצאה מאילוצים, אבל זה לא אומר שזה שלילי. בכל מקרה, אתם ואנחנו לא כאן כדי לשפוט, אלא כדי להתבונן, להבין ולפעול.

 

[אנחנו מדברים במונחי ניהול עסקים ונוציא את המצוקה הכלכלית האישית והאבטלה מהפרק. זהו דיון על פרקטיקה ניהולית.]

 

אז אמרנו – יוצאים קדימה. לא אחורה. 

המשמעות היא שלהיות מסוגלים קודם כל להיפרד. בלי הרבה דמעות. בלי יותר מידי חיבוקים. נפרדים. מעובדים. ממשרד. מתהליכי עבודה. מנהלים. מדרך מתן שירות. מחלק מרכיבי מוצר/שירות. מלקוחות לא רווחיים. מהרגלים. מהרגלי עבודה. מעקרונות. מערכים. מיתרון יחסי שכבר אינו רלוונטי. ועוד ועוד.  

נפרדים – אבל בזהירות, כדי לא לאבד את היתרון היחסי. לא לאבד משהו מהותי, המבדל אתכם אל מול המתחרים שלכם. יתרון יחסי שכזה, שווה לכם הרבה מאד כסף, למרות שהרבה גורמים ואנשים שדואגים לכם – יציעו לכם לוותר עליו. זה כמו הוצאות שיווק. ברור שאפשר לוותר עליהן וברור שאסור לבצע זאת.

 

לכן, יש למלא דלק לפני שיוצאים מההתחפרות הזאת – קדימה.  

דלק = כסף.   

היום יותר מתמיד – קל לקבל הלוואות, ובתנאים מצוינים. 
ומי שלא יכול למלא דלק במיכל יצטרך לנהוג בייתר תחכום – כדי לנצל היטב את מה שיש. טוב יותר מהאחרים.  ומי שיכול למלא דלק אבל מעדיף שלא, כי הוא נמנע מסיכונים – לוקח על עצמו סיכון מיותר. זו פגיעה עצמית בכושר התחרות.

 

קדימה לאן?

  • למודל עסקי אחר

  • לערוץ שיווקי אחר

  • לסוג לקוחות אחר

  • לשיטת תמחיר אחרת

  • להנגשת השירות באופן מוגבר

  • למאמצי שיווק ומכירה אגרסיביים יותר, אבל לא בסגנון המכירה אלא דווקא באיכות ההצעה. 
    תנו לקהל היעד שלכם הצעות שאי אפשר לסרב להן.

צרו כלי שיווק חדשים. 

צרו מודל מכירות חדש. 

צרו חבילות שירות / מוצר חדשות. קטנות יותר. 

כי עכשיו קהל היעד שלכם רגיש יותר. תנו לו לקחת ביסים קטנים. ולהתקדם לאט אתכם.
התייחסו למצב. התייחסו לתקופה. התייחסו למצבו של קהל היעד – תהיו רגישים. 

ככה, אתם תצאו מזה. קדימה – לא מהר, אבל יחסית בטוח – אל המשך הדרך שלכם. שוב תסללו אותה, שוב תפרצו, שוב תממשו את ייעודכם. 

אף פעם לא אחורה. אף פעם לא לוותר. 

תמיד – קדימה. 

בהצלחה לכולם.  

 

המאמרים שהכי אהבתם באתר שלנו

×